ՀԿԵ. շնորհիվ և ի հեճուկս. Արմինֆո

ՀԿԵ. շնորհիվ և ի հեճուկս. Արմինֆո

Անցած 2023 թվականը բարդ տարի էր "Հարավկովկասյան երկաթուղի" ընկերության համար ։ Հետպատերազմյան անվտանգության աշխարհաքաղաքական խնդիրները, որոնք ստիպված է ապրել   մեր երկիրը, ուղղակիորեն ազդել են նրա տնտեսության կարևոր ճյուղի ՝ երկաթուղային տրանսպորտի վրա։ Այն մասին, թե ինչպես է ոլորտը հաղթահարում կենսական խնդիրները, ինչ խնդիրներ է լուծում և հաղթահարում, ԱրմԻնֆո-ի թղթակիցը զրուցել է ՀԿԵ գլխավոր տնօրեն Ալեքսեյ Մելնիկովի հետ:

- Ալեքսեյ Վալերիևիչ, անցած տարի Հարավկովկասյան երկաթուղով բեռնափոխադրումների ծավալների զգալի անկում է տեղի ունեցել՝ հայ-ադրբեջանական սահմանին անվտանգության խնդիրների պատճառով Սոթքի ոսկու հանքի աշխատանքի դադարեցման պատճառով: Որքանո՞վ էր ՀԿԵ-ի համար կրիտիկական այդ կորուստը։

- Սոթքի հանքն իրականում մեր կարևորագույն գործընկերներից էր։ Մենք երկար ժամանակ փոխշահավետ հարաբերություններ ենք կառուցել "Գեոպրոմայնինգ Գոլդ" լեռնահանքային ընկերության մեր գործընկերների հետ։ Այսպես, 2022 թվականին մենք տեղափոխել ենք նրանց համար 1.8 մլն տոննա հանքաքար՝ Արարատի ոսկու կորզման ֆաբրիկայի համար: Մեր գործընկերների հետ այդ աշխատանքը փաստացի կազմում էր ՀԿԵ-ի կողմից փոխադրվվող բեռների ընդհանուր ծավալի 60% - ը։ Իսկ եկամուտների առումով, դա եղել է դրանց ընդհանուր չափի մոտ 40% - ը: Այսինքն, մեզ համար Սոթքի գծով աշխատանքը միշտ եղել է կարևորագույն ուղղություններից մեկը, և մենք միշտ փորձել ենք ապահովել դրա առավելագույն որակը։ Հասկանալի է, որ 2023 թվականին, ցավոք, սահմանին տեղի ունեցած այդ իրադարձությունները լրջորեն ազդեցին նաև մեզ վրա, և մայիս ամսից "Գեոպրոմայնինգ" ընկերությունը ստիպված եղավ դադարեցնել իր աշխատանքը հանքավայրում։ Արդյունքում ՝ Սոթքից հանքաքարի փոխադրման ծավալները նախորդ տարի նվազել են՝ հասնելով 750 հազար տոննայի։ Հասկանալի է, որ ծավալների նվազումը 1.8-ից մինչև 750.0 մեզ համար, անշուշտ, շատ ցավոտ հարված էր, դա մեծապես ազդեց նախորդ տարվա արդյունքների վրա։ Բայց մենք շարունակում ենք համագործակցել մեր գործընկերների հետ, և, անշուշտ, հույս ունենք, որ նրանք այս տարի կսկսեն հանքավայրում փակ արտադրությունը, և չնայած ցածր ծավալներին, մենք կշարունակենք կատարել մեր պարտավորությունները որակով և ժամանակին։ Ուզում եմ նշել, որ մեզ համար հայեցակարգային առումով գոյություն չունեն փոքր ծավալների հասկացություններ, մենք պատրաստ ենք փոխադրել ցանկացած ծավալի բեռ, ուստի մենք շատ ենք ցանկանում, որպեսզի մեր գործընկերները լուծեն իրենց տեխնիկական և կազմակերպչական հարցերը և նորից անցնեն աշխատանքի։

- Ցավալի է, բայց երբեմն նման փորձությունները թույլ են տալիս դիվերսիֆիկացնել բիզնեսը առավելագույնս եւ բացել նոր պատուհաններ: Արդյո՞ք ձեզ հաջողվում է գոնե մասամբ փոխհատուցել կորուստները:

- Ի գոհունակություն մեզ ՝ Հայաստանում բավականին լուրջ շինարարական բում է ընթանում։ Շինհրապարակներն ամենուր են, քաղաքներն աճում են, ընդլայնվում։ Եվ այդ պատճառով մենք շատ ակտիվ համագործակցում ենք Հրազդանցեմենտ և Արարատցեմենտ ընկերությունների մեր գործընկերների հետ։ Այստեղ շատ կարևոր է, որ պետությունը գործուն աջակցության միջոցներ է ձեռնարկում հայկական ցեմենտ արտադրողների նկատմամբ ՝ սահմանելով արգելափակիչ տուրքեր։ Եվ անցյալ տարի ցեմենտի այս երկու արտադրողները շատ լրջորեն ավելացրեցին իրենց արտադրության ծավալները։ Մենք էլ, մեր հերթին, նրանց համար հումք՝ կլինկեր ենք ներկրում Վրաստանից։ Ընթացիկ տարում այդ միտումը պահպանվում է։ Մենք հույս ունենք, որ, առնվազն, կպահպանենք այդ ծավալները մինչև ընթացիկ տարվա վերջ։ Դրանք մեզ թույլ են տալիս գոնե մասամբ փոխհատուցել կորուստները, և դա մեզ համար շատ կարևոր է։

Մենք, անշուշտ, հույսով ենք նայում Հայաստանում մետաղագործական ձեռնարկությունների գործարկմանը։ Մենք համագործակցում ենք <տ-Մետալ> ընկերության ՝ <Տաշիր> հոլդինգի ստորաբաժանման հետ: Նրանք ընթացիկ տարում Հրազդանում նախատեսում են պողպատաձուլական արտադրություն բացել ։ Մենք նրանց համար առանձին պրոդուկտ ենք մշակել ՝ մետաղի ջարդոնի փոխադրում Աբովյանից Հրազդան, մշակել ենք տեխնոլոգիական գործընթաց, որպեսզի հետագայում արդեն պատրաստի արտադրանքի լրացուցիչ ծավալներ առաջանան։ Նոր պողպատաձուլական գործարան է կառուցվում նաև Արարատում։ Մենք հանդիպեցինք ձեռնարկության ղեկավարության հետ և նույնպես առաջարկեցինք մեր ծառայությունները մետաղի ջարդոնի և պատրաստի արտադրանքի փոխադրման համար: Իհարկե, մեր հաճախորդների բազայի ընդլայնումը կարևորագույն խնդիր է ։ Մենք տեսնում ենք արդյունաբերական ներուժի առկայություն Հայաստանում, որի տնտեսությունը թափանցիկ է և հասկանալի, և փորձում ենք առավելագույնս օգտագործել մեր հնարավորությունները հաճախորդներ ներգրավելու համար:

- Հայաստանի և Ռուսաստանի միջև ապրանքաշրջանառությունը վերջին երկու տարիներին զգալիորեն աճել է։ Ինչպե՞ս է այդ հանգամանքն ազդել ՀԿԵ-ի աշխատանքի վրա։

- Ես, անշուշտ, ուրախ եմ, որ Հայաստանի և Ռուսաստանի միջև ապրանքաշրջանառությունն աճել է։ Բայց դրանք, հիմնականում, այն բեռներն են, որոնք փոխադրվում են ավտոմոբիլային տրանսպորտով։ Ուստի ՀԿԵ-ի աշխատանքի վրա չի ազդում։ Մենք բոլորս գիտենք, որ Հայաստանի և Ռուսաստանի միջև միջազգային ուղիղ երկաթուղային հաղորդակցությամբ ուղղակի փոխադրումն այսօր անհնար է՝ հայտնի հանգամանքների պատճառով, ուստի մեզ մոտ բեռների անվանացանկը չի փոխվել։ Սակայն աշխարհում ձևավորվում է շատ հետաքրքիր թրենդ՝ կոնտեյներային փոխադրումների զգալի աճ։ Այս միտումը ազդել է նաև մեր աշխատանքի վրա, մենք ավելի ու ավելի շատ կոնտեյներներ ենք փոխադրում Փոթիի և Բաթումի նավահանգիստներ, որոնք հետագայում ուղարկվում են եվրոպական երկրներ և այլ պետություններ։ Այս առումով ցանկանում եմ հատուկ շնորհակալություն հայտնել "Ապավեն" ընկերության հետ սերտ արդյունավետ համագործակցության համար, որն իր վրա է վերցրել Հայաստանի և ողջ աշխարհի միջև հենց կոնտեյներային փոխադրումների ավելացման նախաձեռնությունը: Սա մեզ համար շատ խորհրդանշական գործ է, քանի որ միայն անցյալ տարի մեր կոնտեյներային փոխադրումներն աճել են 2 անգամ։ Սա շատ հեռանկարային ուղղություն է։

Ամբողջը` finport.am