Արմենպրես. Հայաստանը կարող է դառնալ բազմավեկտոր տարանցման հանգույց

Միաժամանակ մի քանի տրանսպորտային նախագծերի գործարկման հեռանկարը առարկայացնում է Հայաստանը տարանցիկ հանգույցի վերածելու հեռահար տեսլականը:
«Արմենպրես»-ի թղթակցի հետ զրույցի ընթացքում, անդրադառնալով Աշգաբաթի համաձայնագրով նախատեսված միջազգային տրանսպորտային և տարանցիկ միջանցքին Հայաստանի միանալու մասին ՀՀ կառավարության որոշմանը, նման կարծիք հայտնեց «Ամբերդ» հետազոտական կենտրոնի փորձագետ-գիտաշխատող, տնտեսագիտության թեկնածու, դոցենտ Աննա Փախլյանը:
- Ըստ Ձեզ, տնտեսական առումով որքանո՞վ է նպատակահարմար Աշգաբաթի համաձայնագրին Հայաստանի միանալը, կա՞ն դրա օգտակարության վերաբերյալ մասնագիտական հաշվարկներ:
- Նույնիսկ առանց հաշվարկների էլ ակնհայտ է, որ դեպի ծով ելք չունեցող և երկկողմանի շրջափակված Հայաստանի համար միջպետական տրանսպորտային և տարանցիկ հաղորդակցության ուղիների մաս կազմելու ցանկացած հեռանկար կենսական և ռազմավարական նշանակություն ունի: Իրանի, Օմանի, Կատարի, Թուրքմենստանի և Ուզբեկստանի միջև միջազգային տրանսպորտային և տարանցիկ միջանցքի ստեղծման մասին Աշգաբաթի համաձայնագրին միանալը թեև Հայաստանին շոշափելի տնտեսական տեղաշարժեր չի ապահովի՝ հաշվի առնելով այդ երկրների հետ ՀՀ առևտրի ոչ այնքան տպավորիչ ծավալները, սակայն կարող է բարձրացնել մեր պետության տարանցիկ դերը: Եվ այստեղ աշխարհաքաղաքական նշանակությունը գերիշխում է տնտեսական նպատակահարմարության հանդեպ: Առավել ևս, որ ՀՀ արտադրական և արտահանման սահմանափակ ներուժը բավարար չեն ապահովելու համար բեռնաշրջանառության այնպիսի ծավալներ, որոնք թույլ կտան արագորեն փոխհատուցել ծրագրին լիարժեք մասնակցության համար պահանջվող խոշոր ենթակառուցվածքային ծախսերը:
- Ձեր գնահատմամբ՝ տարանցիկ այս նախագիծը կարո՞ղ է գործուն կերպով համադրվել տարածաշրջանային մյուս կոմունիկացիոն ծրագրերին, այդ թվում՝ «Հյուսիս-հարավ»-ին և «Խաղաղության խաչմերուկ»-ին՝ հաշվի առնելով Աշգաբաթի համաձայնագրին միացած որոշ երկրների միջև առկա տարաձայնությունները տարբեր հարցերի շուրջ:
- Խոշոր հաշվով, թե՛ «Հյուսիս-հարավ» տրանսպորտային միջանցքը, թե՛ Աշգաբաթի համաձայնագրով նախատեսվող միջազգային տրանսպորտային և տարանցիկ միջանցքը չեն կարող լիարժեք կերպով գործել Հայաստանի համար, քանի դեռ չկան ՀՀ-ն Իրանին կապող երկաթուղային ենթակառուցվածքներ, իսկ երկրների միջև հիմնական ցամաքային ճանապարհն ունի հասանելիության, անվտանգության և ենթակառուցվածքային լուրջ մարտահրավերներ:
Աշգաբաթի համաձայնագրով նախատեսված է ենթակառուցվածքների կապակցումը նաև «Հյուսիս-հարավ» միջազգային տրանսպորտային միջանցքի հետ, որը կներառի ավտոմոբիլային, ծովային, երկաթուղային երթուղիները, այդ թվում՝ Տրանսկասպյան երկաթուղին: Տրանսկասպյան միջազգային տրանսպորտային երթուղին (TITR կամ Միջին միջանցք) անցնում է Չինաստանի, Ղազախստանի, Կասպից ծովի, Ադրբեջանի, Վրաստանի, Թուրքիայի և եվրոպական երկրների տարածքով:
Նյութն ամբողջությամբ՝ armenpress.am